سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
بحرین - معرفی کشورها
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • پادشاهی بحرین کشوری است جزیره‌ای در خلیج فارس. پایتخت آن منامه است.

    زبان اصلی عربی و زبان‌های فرعی انگلیسی، فارسی و اردو است.


    در گذشته به منطقه‌ ساحلی جنوب خلیج فارس حد فاصل بصره تا بحرین امروزی بحرین گفته می‌‌شده است که متعلق به ایران بوده است. در سال‌های پایانی دولت صفوی، این منطقه مورد تاخت و تاز خوارج عمان قرار گرفت و دولت صفوی هم که در آن زمان خود حال و روز خوبی نداشت، سپاهی فرستاد که همه افراد آن در سال ۱۱۲۹ کشته شدند و نتوانستند کاری انجام دهند. سرانجام خوارج با گرفتن مبالغی هنگفتی پول حاضر به تخلیه جزیره بحرین شدند. در دوران نادرشاه افشار، پرتغالی‌ها بحرین را چندین بار تصرف کردند ولی سرانجام نادرشاه توانست آنجا را بازپس گیرد.

    این کشور تا میانه‌های پادشاهی محمد رضا شاه پهلوی یکی از استان‌های ایران بود. تا اینکه در زمان نخست وزیری هویدا ، با طرح همه پرسی در سازمان ملل، بحرین به عنوان کشوری مستقل شناخته شد.

    دارای 706 کیلومتر مربع است از هفتصد کیلومتر مربع مساحت این کشور نزدیک به چهارصد کیلومترمربع آن بیابانی است. بحرین به «جزیره یک میلیون نخل» نیز شهرت داشته است. بحرین شامل سه شهر یا به عبارت بهتر سه جزیره اصلی منامه و محرق و ستره است و منامه یعنی بزرگ‌ترین این جزایر پایتخت آن به شمار می‌‌آید. در بحرین روستاهایی هم دارد که همه آن‌ها در فاصله‌های نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

    بحرین به پنج استان بخش شده و تا ۳ ژوئیه ۲۰۰۲ دارای ۱۲ شهرستان بود. استان‌های بحرین عبارتند از:

    پادشاه فعلی بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه است که از سال 1999 تاکنون شاه بحرین است.

    در بحرین حدود ۱۵ حزب سیاسی شامل احزاب لیبرال و چپ و بعثی وجود دارد. برجسته‌ترین حزب سیاسی شیعه حزب الوفاق الوطنی الاسلامی است. دکتر سعید شهابی از بنیانگذاران آن است. احزاب دیگر شیعه شامل حزب العمل الاسلامی، حزب الرساله می‌‌باشد.

    بحرین کشور ثروتمندی نیست و حتی بخشی از انرژی آن توسط عربستان تأمین می‌‌شود. این دو کشور با یک پل ۲۵ کیلومتری که به نام پل فهد معروف است و سال ۱۹۸۶ افتتاح شد، به یکدیگر متصل می‌‌شود.

    امروزه، اقتصاد کشور بحرین تا حدودی هنوز از ایران تغذیه می‌کند. تنها صنعت داخلی این کشور تولید آلومینیوم است که در مقیاس فراوان تولید و عرضه می‌شود.

    واحد پول بحرین دینار است که هر یک صد دلار برابر با 5/37 دینار می‌‌باشد.

    مردم بحرین به نام قرامطه هم مشهور بودند. جمعیت بحرین هفتصد هزار نفر است که حدود ۱۵۰ هزار نفر آنان خارجی‌هایی هستند که در آنجا کار می‌‌کنند. پنجاه هزار نفر ایرانی هم که اکثر آنان در اصل مهاجرانی از جنوب ایران از فارس و بوشهر در بحرین زندگی می‌‌کنند و به رغم سکونت طولانی آنان در اینجا همچنان به فارسی صحبت می‌‌کنند

    حدود شصت تا هفتاد درصد جمعیت بحرین شیعه هستند. تشیع توسط قبیله عبدالقیس وارد بحرین شده است.

    فرودگاه بین المللی بحرین در محرق قرار دارد. نام هواپیمایی بحرین طیران الخلیج است.

     



    احسان ::: شنبه 85/10/16::: ساعت 6:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید د?روز: 0
    کل بازدید :14048

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بحرین - معرفی کشورها

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<